קבורה אלטרנטיבית בישראל

קבורה אלטרנטיבית בישראל:
החופש לבחור כיצד לקבור אדם יקר

מדינת ישראל מצליחה להציג בשנים האחרונות אלטרנטיבות שונות בכל מיני תחומים והיבטים של החיים. כך אנו רואים כיצד גם קבורה אינה חייבת להיות כמו זו המוכרת לנו מכל בית עלמין של חברה קדישא למשל. קבורה אלטרנטיבית בישראל היא דבר שמעניין היום את אלו שרוצים להיקבר בסגנון שונה מזה המוכר לרובנו.

נראה כי יש נקודה חשובה עליה יש לעמוד כשאנו מדברים על קבורה כזו. החופש לעשות מה שבאמת רוצים הוא כזה שבא לידי ביטוי לא רק בעת החיים עצמם שבמסגרתם אנו בוחרים עם מי ללכת, את מי לאהוב, מה לאכול, והיכן לעבוד, אלא שגם לאחר המוות נראה כי יש לנו אפשרות מכובדת מאוד להיקבר בצורה שבאמת מתאימה לאופיינו ולדרכנו.

 

תחושה של סיפוק ברגע קשה במיוחד
כמובן שאם אנו מדברים גם על משפחתו של אדם שנפטר ועתיד להיקבר בקרוב או על חבריו של אדם שהלך לעולמו, אנו יכולים ללמוד על רצון רב לקבור אותו כפי שביקש או כפי שאלו הקרובים אליו יודעים שהיה מעדיף. כך קבורה אלטרנטיבית בישראל יכולה להציג סיפוק רב ברגע חשוב מאוד בו קוברים אדם שקרוב ללבנו.

ההרגשה החיובית של מהלך כזה יכולה לבוא במלוא העוצמה לידי ביטוי לאחר שרבים יבינו עד כמה אלו שיזמו קבורה אלטרנטיבית בישראל עשו את הדבר הנכון כפי שבאמת רצו ולא כפי שלעתים יש הרגשה שכופים עלינו. חברת "דרך אחרת" ממחישה עד כמה ניתן להיעזר בשירותיה כדי לקיים קבורה אלטרנטיבית במדינה שלנו.

ההבנה שמחלחלת ליותר ויותר אנשים בישראל
לא תמיד צריך לעשות סקרים מקיפים או לנתח מידע רב על מנת לזהות הלך רוח מסוים. במדינת ישראל של היום יכולים רבים לדבר על התחרדות ועל כפייה דתית, אך לעומתם יהיו לא מעט אנשים שיודעים עד כמה מהלך כמו קבורה אלטרנטיבית בישראל הוא דבר אפשרי והוא כזה שניתן לבצעו בצורה מסודרת וחוקית.

לכן אפשר להגיד שקיימת הבנה שמחלחלת בישראלים רבים בלא מעט מקומות שניתן להיקבר בצורה שבאמת מעוניינים בה ולא בצורה שמכתיבים לנו. מאחר ורגע המוות הוא רגע חשוב מאוד שבו מתמודדים עם אובדן, הרי שקבורה בהתאם לרצון האמיתי היא דבר שמקל מעט ומדגיש השלמת מעשה חשוב ללא כל פשרה.