קבורה חילונית בישראל

קבורה חילונית בישראל
קבורה חילונית בישראל

קבורה חילונית בישראל: חלקו של מי שעורך את הטקס החילוני

הדרישה לקבורה חילונית הולכת וגדלה בישראל. אמנם המקומות המספקים קבורה זו הינם מועטים אך אדם שירצה להיקבר בקבורה חילונית בארון יוכל לעשות זאת בארץ. בגלל מעוט בתי העלמין הקוברים קבורה חילונית והפרוצדורה הארוכה יותר לקבל אישורים מול המוסדות השונים הרי שההליך הינו מסובך יותר וארוך. המשפחה החפצה לקבור את יקירה בקבורה מעין זו ואינה יודעת ומכירה את התהליך והנהלים הרי שמוצאת את עצמה אבודה ובחוסר אונים ובמקום להתרכז באבלה הכבד, חברי המשפחה עסוקים בללמוד את הנושא ולפעול בזריזות לקבלת האישורים המתאימים.
'דרך אחרת' המנוסה בטיפול בנושאים הללו על בוריין עושה זאת במקצועיות רבה ביעילות ובזמן הקצר המוקצב לה וכן יכולה להפיק אף טקס קבורה חילוני מרגש וייחודי לפי בקשת המשפחה וברוחו של ופועלו של הנפטר.

 

מאחר והיום אנו רואים כיצד בישראל יש אנשים שמעוניינים בקבורה חילונית, הרי שיש לבחון מספר דברים הקשורים לאירוע מיוחד כזה. הכוונה היא בעיקר למי שינהל את הטקס עבור מי שעושה החלטה אישית כל כך ומעדיף להיקבר ללא טקס דתי. קבורה חילונית בישראל צריכה להיות מנוהלת ע"י מי שמנוסה בדבר מעין זה.

בשל דרישה זו של אדם המעדיף קבורה חילונית, יש היום אנשים שמציעים את עצמם לניהול טקס חילוני. חשוב לזהות את האישיות של מנהל הטקס, את היכולת של אותו אדם להופיע בפני כל קהל, את ההיכרות שלו עם עולם התרבות היהודי ועם גישות אחרות ומטירניות יותר, ואת הבנתו לגבי הצרכים של הדורשים טקס כזה.

מפגישה עם המשפחה ועד התאמת כל פרט
על מנת ליצור אפשרות אמיתית לחוות קבורה חילונית בצורה רצינית כדאי מאוד לערוך פגישה אישית עם מי שמציע אפשרות כזו. חברת "דרך אחרת" מציעה לכל מי שמעוניין בכך אפשרות אמיתית של קבורה חילונית בישראל תוך הדגשת היתרונות שלה ותוך אפשרות להכיר היטב את האנשים שעומדים מאחורי מהלך כזה.

כך לא מדובר רק על היכרות שטחית עם מי שיכול לנהל טקס קבורה חילוני, אלא במיוחד על תכנון משותף של קבורה חילונית בישראל כדי שכל חלק באירוע יהיה מיוחד ואותנטי. מבחירה של הטקסטים, דרך תוספות מיוחדות ואישיות מאוד, ועד לקביעה של סדר הדוברים והקראת ההספדים, מדובר על טקס חילוני מרגש לעילה ולעילה.

התייחסות אמיתית לאישיותו של הנפטר
לעתים אנו רואים כיצד גם טקסים מושקעים יחסית של קבורה של אדם אינם מציגים במלוא העוצמה את אישיותו של הנפטר, וחבל שכך. אחרי הכול, יש המון מה לספר על אדם שהלך לעולמו, ואם לא נעשה זאת נוכל להרגיש תחושת החמצה מיותרת לחלוטין. עורך רציני של טקס כזה ידאג שמצב לא יהיה כך כלל וכלל.

במסגרת התפקיד של מי שינהל בצורה אחראית טקס של קבורה חילונית בישראל הוא יוכל להציע אפשרויות שונות לביטוי תרבותי ולהצגת אישיותו של הנפטר. מדובר על יכולת גבוהה מאוד להדגיש את הווייתו ואת פועלו של הנפטר תוך שימת דגש על הקשר המיוחד שהיה לו עם בני משפחה ועם אנשים וגורמים אחרים.