טקס אזכרה לנפטר – אזכרה שנה לאבא


טקס אזכרה לנפטר – אזכרה שנה לאבא: ההכנות אינן צריכות להעמיס על אף אחד

האבל הכבד על מות אבא מציף אותנו בכל מהלך חיינו בעיקר בשנה הראשונה, אנו עוברים את שלבי האבל השונים והעצב מתחלף בגעגועים עמוקים אליו ואל דרכו שהותיר אחריו, אחרי שבהלוויה היה לנו המון דברים שרצינו לומר עליו וכאב האובדן הראשוני חסם אותנו מלהגיד, בשנה זו הספקנו לומר בראש את כל אותם דברים והרצון לכבד את אותו מול יקיריו, משפחתו וחבריו, גובר עוד יותר.
אזכרה שנה לאבא זהו המקום שנוכל, לא רק לתת לעצמנו את הבמה לומר את הדברים הטובים שתכננו בעבורו, אלא לקיים לו טקס אזכרה מכובד וייחודי רק עבורו. אך מהיכן יש להתחיל בתכנון וניהול טקס כזה ? מקום מתאים, מי המוזמנים וכמה ? מה יכיל הערב מבחינת התכנים ? האם נגיש כיבוד ועוד מבול של שאלות ומטלות למכביר.
היום, אנו צריכים לענות על שאלות פשוטות ולהתרכז בתכנים ולתת ל'דרך אחרת' להפיק עבורנו את כל השאר לקבלת ערב אזכרה לאבא כפי שראינו בעיני רוחנו בשנה האחרונה מאז מותו.
'דרך אחרת' מסייעת בהצעה למגוון של תכנים, משחק ב'פלייבק', שירה אומנותית, ספר חיים, אלבום תמונות, מצגות ושירים ועוד רבים וכן את כל הצד הלוגיסטי של הגברה, הנחייה, סידורי ישיבה, כיבוד קל ועד לארוחה עשירה ועוד.

 

עבור כל אחד מאתנו אבא הוא אדם מיוחד שממנו אפשר ללמוד הרבה ואליו ניתן לפנות בכל פעם שרוצים לבקש עצה או לחשוב על משהו חשוב ביחד. לכן, באופן ברור מאוד מותו של אב הוא לא דבר פשוט, ובכל יום שנה למותו יש לערוך לו אזכרה מכובדת. אזכרה שנה לאבא אם כן, היא כזו שצריכה להיות מופקת בצורה מכובדת מאוד.

עבור לא מעט ישראלים שאביהם כבר אינו בחיים, הרי שהם מרגישים במקרים רבים את החוסר של אדם יקר, ועבורם האזכרה היא רגע מרגש מאוד. אם חושבים על הכול ומבצעים את כל ההכנות כמו שצריך, החיבור הרגשי שעדיין קיים עם הנפטר יכול להיות מלא. היום כבר חשוב לדעת שההכנות הרבות לא צריכות להקשות על אף אדם.

 

הזדמנות נוספת לספר את סיפורו של אבא
אין ספק שעבור רבים רגע האזכרה לאב הוא בעצם עוד הזדמנות להתייחד עם אדם שהשפיע רבות על דרכם של ילדיו. זו גם הזדמנות מצוינת לספר שוב על פועלו של האב ולהזכיר לכולם באיזו דמות מוערכת מדובר. חברת "דרך אחרת" מציעה אפשרות מיוחדת לערוך אזכרה שנה לאבא שבה יקבל האב שוב את הכבוד הראוי לו על פועלו בחיים.

תוך התייחסות אישית לסיפורו המרתק של אב יקר, ותוך התמקדות בדרישות האישיות של כל משפחה, אפשר בהחלט להיות בטוחים שכל אזכרה שנה לאבא תעבור בצורה מרתקת ותדגיש עד כמה לא רק הסדר והארגון היו מועילים, אלא גם כיצד כל מי שאהב את האדם שלו עורכים את האזכרה זכה להיות חלק מטקס בעל ערך.

היכולת להתמודד טוב יותר עם עוד רגע לא פשוט
למרבה הצער כל אחד מאתנו חווה לא מעט רגעים קשים במהלך חייו. חשוב לזכור כי גם אם מדובר על אב שנפטר לפני לא מעט שנים, הרי שעדיין יש כאלו שעומדים מול קברו במהלך אזכרה שנה לאבא ולא רק מזילים דמעה, אלא מרגישים את החוסר שלו בחייהם ואת הגעגוע הרב שמצליח עדיין להעיק קצת בחזה.

במיוחד אם זו האזכרה של השנה הראשונה מאז פטירתו של אב יקר, אנו רואים עד כמה חשוב מאוד ליצור טקס מסודר שבו לכל אחד תהיה ההזדמנות להגיד את מה שהוא רוצה ולהנציח את האדם היקר בחייו בצורה מרשימה. כשמקבלים שירות חשוב של טקס אזכרה לשנה מבינים עד כמה קל יותר להתמודד עם תעצומות הנפש מול קברו של האב.