הבאת גופה לקבורה בארץ

הבאת גופה לקבורה בארץ מטרידה ישראלים עם קרובים מעבר לים

החשש הגדול ביותר כאשר אנחנו או בני משפחתנו נמצאים בחו"ל לטיול או עסקים וקורה הנורא מכל ועלינו להתמודד עם הבאת הגופה לקבורה בישראל. מאמר זה שלפנינו מביא את המידע הראשוני במה כרוך הדבר. ישנו תהליך בירוקרטי שלם של התקשרויות עם גורמים חיצוניים, מילוי טפסים וניירת מתאימה ושליחתם למוסדות המדינה בחו"ל לצורך הבאת הגופה לארץ. אדם שלא מכיר את הנושא צריך גם לחפש את המידע וגם להפעיל את התהליך וכל זאת בזמן קצר מאוד.
'דרך אחרת' מתמחה בתהליך מהסוג הזה, מפעילה את קשריה וניסיונה הרב ומסדרת את כל הסידורים הבירוקרטיים ביעילות תוך עמידה בזמנים הקצובים שלרשותה. 'דרך אחרת' מסדרת את כל סידורי הבאת הגופה לארץ וכן את סידורי הקבורה מול המוסדות הרלוונטיים בארץ לקביעת סוג קבורה ומועד. כמוכן 'דרך אחרת' מתמחה בהפקת טקסי הלוויה מכובדים ומרגשים המותאמים לרצון המשפחה.

 

ללא מעט ישראלים יש קרובי משפחה או חברים טובים מאוד שגרים מעבר לים. ישראלים רבים נוסעים לעשות עסקים בחו"ל או לטייל במדינות שונות, כשלמרבה הצער יכול אדם למות כשהוא אינו בתחומי מדינת ישראל. לכן העניין של הבאת גופה לקבורה בארץ הוא דבר חשוב מאוד שמצריך טיפול מסודר ומהיר.

במידה ובן משפחה למשל, נפטר במדינה כלשהי, הרי שהמרחק הגדול מהווה בעיה לא פשוטה בכל הקשור להבאתו לקבורה בישראל. כך, מעבר לאבל הכבד בשל אירוע הפטירה, יש גם מצוקה גדולה בגלל חוסר ידע בכל הקשור לטיפול בגופה והבאתה לישראל. חברת "דרך אחרת" מציעה אפשרות לפתרון בעיה זו בצורה יעילה וחוקית.

יש הבדלים אליהם צריך לשים לב

מעבר לכך שצריך להביא את גופת הנפטר בישראל, הרי שיש לטפל בכל סידורי הקבורה כדי שלבסוף תיערך הלוויה מכובדת לכל הדעות. אך בטרם עושים זאת חשוב להכיר את ההבדלים המסוימים שיש לגבי מקרים שונים בכל הקשור לנושא של הבאת גופה לקבורה בארץ כדי לטמון את האדם היקר על אדמת המדינה.

חשוב מאוד להבין שיש הבדל בין אזרח ישראלי שלו יש זכויות במסגרת הביטוח הלאומי של מדינת ישראל ובין אזרח ללא זכויות. טיפול מקצועי לגבי הבאת גופה לקבורה בארץ יציג עמידה על הבדל זה על מנת להדגיש את המהלכים שיש לבצע ועל מנת להציג דרך רצינית ומדויקת להביא את הגופה לקבורה ללא בעיות או קשיים.

הפעולות הרבות שיש לבצע במדויק
מי שרוצה להבין יותר לגבי טיפול מקצועי בעניין זה צריך להכיר דוגמאות שונות לפעולות שיש לבצע כדי להביא כל גופה לקבורה מכובדת בישראל. כך מדובר על קבלה של ייפויי כוח להעברת הנפטר, קבלת אישור לקבורה בישראל, יצירת קשר עם הנציגים של המשפחה במקום הפטירה, ועבודה מול הגורמים הרלוונטיים.

לאחר הבאת גופה לקבורה בארץ מדובר כאמור גם על הכנה לקראת ההלוויה. כך שגם פעולות כמו טהרה, תיאום מועד ההלוויה וכיו' הם דברים שמעניינים את מי שהזמין שירות מעין זה. כך, מרגע הפנייה ועד לקבלת ארון הקבורה בשדה התעופה בישראל והקבורה בארץ, מדובר על מהלך נוח מאוד שמקל על רבים מאלו הנתקלים במצב זה.